Huurvoorwaarden
> Ga naar | Camperfun Huurvoorwaarden pdf
Samenvatting;
De Huurovereenkomst
Online Reserveren bij ons is altijd vrijblijvend.
Pas nadat je van ons een Boekingsbevestiging krijgt én een aanbetaling doet wordt de huur definitief en komt een huurovereenkomst tot stand.
Zolang je niet betaald is je reservering niets meer dan een ‘optie’.
Na 5 werkdagen vervalt de optie, maar laat ons ook even weten als je ervan afziet.
Wijziging van de huurovereenkomst wordt altijd schriftelijk vastgelegd. Wij maken nooit mondeling andere afspraken, tenzij onder voorbehoud.
Alle omschrijving, illustraties, foto’s, advertentie, prijslijst en dergelijke informatie over onze campers geven een algemene indruk.
Deze informatie maakt geen deel uit van de huurovereenkomst. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
De Boekingsbevestiging
Je ontvangt van ons altijd een ‘Boekingsbevestiging’ per email.
Dit is een specificatie van je reservering met de geboekte camper, data en de bedragen plus de betaalgegevens om een (aan)betaling over te maken. Hiervoor heb je 5 werkdagen.
Prijzen
De huurtarieven variëren per seizoen en zijn gebaseerd op kenmerken zoals het aantal personen, de indeling en model / leeftijd van de camper.
De huurprijs is inclusief;
· Camperverzekering | zonder pechhulp
· Inventaris; keukenspullen en overige benodigdheden, zoals campingstekker met snoer, chemisch toiletvloeistof, levellers etc.
· Campingtafel en stoelen voor buiten
· Radio/cd speler
· Luifel
· Gasfles
· Fietsendrager óf garageruimte
Betalingen
Op de ‘Boekingsbevestiging’ staan alle bedragen gespecificeerd, zo ook de aanbetaling en de restantbetaling.
Na iedere betaling ontvang je van ons een e-mail met schriftelijk bevestiging van ontvangst en verwerking.
· Aanbetaling binnen 5 werkdagen
50% van het totaalbedrag
· Restbetaling uiterlijk 4 weken voor aanvang van de huurperiode
50% van de huur + de borg
Borg
De borg bedraagt € 1000 per camper.
· Bij groepenverhuur en bij evenementen of festivals rekenen wij een verdubbeling van de borg tot € 2000 met een verhoogd eigen risico tot € 1500 per gebeurtenis.
De aanvullende voorwaarden worden via e-mail schriftelijk vastgelegd.
Borgretour 1-3 weken
Wanneer de camper in gelijke staat als van vertrek wordt teruggebracht; oftewel wanneer deze voldoet aan de eisen volgens onze huurvoorwaarden, zal de borgsom binnen vastgesteld termijn worden teruggestort op het rekeningnummer waar dit vanaf kwam.
In geval van schade of andere bijzonderheden die bij inname worden geconstateerd kan de borgretour langer duren. Wij zijn hierbij afhankelijk van derde partijen waarbij wij kosten moeten opvragen.
Camper overdracht
Camper halen
· Camper ophalen vanaf 15:00 uur | (+1 uur
· Camper inleveren voor 11:00 uur | 30 min.
Soms staat de camper eerder klaar. Zorg dat je goed bereikbaar bent de dag van vertrek!
VERTREK | camper instructie + uitgifte check (+1 uur)
Houdt rekening mee dat de instructie + schadecontrole minimaal 1 uur duurt.
Je krijgt altijd uitgebreide uitleg met instructie voor binnen en buiten de camper + de nodige tips.
Je ontvangt van ons ‘uitgifteformulier’ om de camper te controleren en te tekenen voor ontvangst en akkoord. Samen kijken we de camper na op bestaande schades. Deze worden ook vastgelegd op het ‘uitgifteformulier’ en wij adviseren hierbij om zelf foto’s te maken bij ontvangst van de camper.
Uitgifte-check;
· Binnenkant schoon
· Buitenkant schoon
· Brandstoftank vol (diesel)
· Gasfles vol (LPG)
· Chemisch toilet leeg en fris
· Vuil-watertank leeg
· Inventaris + accessoires compleet en schoon
Je krijgt de camper schoon mee, van binnen en buiten schoongemaakt volgens onze maatstaven.
Brandstof (Diesel) en gasfles (LPG) vol afgetankt, schoonwater bijgevuld inclusief een schoon en compleet inventarispakket met toebehoren.
Wij verwachten de camper in gelijke staat weer terug, volgens onze maatstaven en niet minder of beter dan bij vertrek.
Het uitgifte- en innameformulier is altijd het uitgangspunt bij eventuele discussies na afloop.
Nieuwe schade tijdens je vakantie of andere bijzonderheden ben je verplicht, direct na ontstaan te melden, zodat wij hierop kunnen anticiperen. Bij inname pas een schade doorgeven is te laat!
RETOUR | Inname check (20-30 min.)
Bij inname verwachten wij de camper in gelijke staat terug als van uitgifte.
Wij controleren de camper van binnen en buiten op o.a. schoonmaak, schade en andere bijzonderheden.
Bij onze afhaal locatie in Ureterp is een tankstation aanwezig, Diesel en LPG dient hier vol te worden afgetankt.
Afwijkingen in en rondom de camper worden bij inleveren vastgelegd op het ‘innameformulier’.
Controleer zelf hoe je de camper hebt ingeleverd, het ‘uitgifte- en innameformulier’ zijn altijd het enige uitgangspunt na afloop van de huurperiode.
Je dient bij inname eveneens het innameformulier te tekenen ter bevestiging van inlevering.
Inname-check: dit moet gelijk zijn als bij uitgifte.
· Binnenkant schoon
· Buitenkant schoon
· Brandstoftank vol (diesel)
· Gasfles vol (LPG)
· Chemisch toilet leeg en fris
· Vuil-watertank leeg
· Inventaris + accessoires compleet en schoon
Levering en controle
Bij uitgifte van de camper maken wij gebruik van overdrachtsformulieren; dit houdt in een uitgifte- en innameformulier + schade checklist ter controle van de staat van de camper bij vertrek en retour.
Bij inname worden de uitgifte en inname met elkaar vergeleken, verschillen of afwijkingen worden hiermee vastgelegd.
· Je mag een schoon en technisch goed onderhouden camper verwachten bij vertrek.
· Ik verwacht de camper in gelijke staat, als bij vertrek, weer terug
Eisen voor inleveren;
· Binnen- én buitenkant goed schoon
· Brandstof (Diesel) afgetankt
· Gasfles LPG afgetankt
· Toiletcassette geleegd en schoon fris
· Vuilwatertank geleegd
· Inventaris en accessoires compleet, schoon en onbeschadigd
* Lees onze huurvoorwaarden in PDF voor de uitgebreide versie
Afwijkingen worden vastgelegd en indien nodig maken we foto’s. Hiervoor worden de gespecificeerde kosten uit de huurvoorwaarden in rekening gebracht.
Onze uitgifte- en innameformulieren met schade checklist zijn altijd het uitgangspunt bij eventuele discussies na afloop.
Controleer ook zelf goed bij ophalen én voor het inleveren hoe je de camper weer bij ons terugbrengt!
Iets vergeten schoon te maken? Dit kan ons ook overkomen, per situatie bekijken we hoe we hiermee omgaan.
Let op; je bent verplicht alle bijzonderheden in en om de camper en eventuele schade tijdens je vakantie direct te melden, zodat wij hierop kunnen anticiperen.
Het kan voorkomen dat je zelf een nieuwe schade niet hebt opgemerkt, helaas valt dit ook onder het eigen risico.
Onze uitgebreide voorwaarden en kostenspecificatie vind je in onze huurvoorwaarden.pdf
Verzekering
Alle campers zijn verzekerd bij schade met een ‘eigen risico’ voor de huurder, die door de verzekering is bepaald.
Het eigen risico is € 1000 per gebeurtenis en kan niet bij ons worden afgekocht.
Het afkopen van het eigen risico kan wel bij andere partijen.
Bij groepenverhuur en bij bezoek/deelname aan evenementen of festivals gelden aanvullende voorwaarden. Houdt rekening met verdubbeling van de borg en het eigen risico. Aanvullende voorwaarden worden per e-mail schriftelijk vastgelegd.
Eisen van de verzekering
· Minimaal leeftijd bestuurder 25 jaar
· Minimaal 3 jaar in bezit van een geldig rijbewijs B
· Kopie rijbewijs (voor en achterkant) digitaal aanleveren (foto via Whatsapp is akkoord)
· Uitzonderingen? In sommige gevallen is een uitzondering mogelijk op voorwaarde van kennismaking en aanvullende voorwaarden.
Je mag met de camper alle landen bezoeken met uitzondering van landen waarvoor negatief reisadvies wordt gegeven. Zie verzekeringskaart / groene kaart bij de autopapieren.
Wat moet je zelf verzekeren.
· Pechhulp via reisverzekering | dit houdt in; wegslepen, vervangend vervoer, repatriëring
· Annuleringsverzekering | niet verplicht
· Eigen risico verzekering | niet verplicht
Pechhulp | “Kortlopende” Reisverzekering
Controleer eerst bij je eigen reisverzekering of de pechhulp bij een ‘huurcamper’ is gedekt.
Zo niet, dan kun je persoonsgebonden een ‘Kortlopende reisverzekering’ afsluiten. Controleer altijd of pechhulp bij een ‘huurvoertuig’ is gedekt.
Let op: de ANWB dekt GEEN pechhulp voor een gehuurd voertuig.
Wij adviseren de kortlopende reisverzekering van A.S.R.
De kosten zijn relatief laag en je bent volledig gedekt voor wegslepen, vervangend vervoer en repatriëring.
Belangrijk; kies de dekking ‘Hulp en huur vervoermiddel’ (€17,50). Lees ook de voorwaarden via onderstaande link.
> Ga naar | A.S.R. premie berekenen.
Eigen risico afkopen
Bij iedere camperverzekering geldt een verplicht eigen risico per gebeurtenis. Dit eigen risico is voor rekening van de huurder.
De hoogte van dit bedrag is door de verzekering vastgesteld en bedraagt tot € 1000 per gebeurtenis en kan niet bij ons worden afgekocht.
Het afkopen / verzekeren van je ‘eigen risico’ is wel mogelijk bij andere partijen, zie bij voorbeeld Allianz.
Huisregels
· Roken is niet toegestaan.
· Huisdieren zijn niet toegestaan.
· Zorg voor de camper als een ‘goede huisvader’
· Gebruik de instructies en tips van Camperfun.
Huisdieren
Huisdieren zijn niet toegestaan.
Uitzonderingen kunnen wel eens voorkomen in overleg, met name na afloop van het hoogseizoen en afhankelijk van welke camper.
Dit onder strikte voorwaarden dat wij én huurder erna absoluut nergens aan kunnen merken dat een hond in de camper is geweest.
Als je ervan overtuigd bent dat geen hondengeur, hondenharen of enige andere sporen van of schade door de hond in de camper zal achterblijven willen wij een oogje dichtknijpen…
Neem hiervoor schriftelijk contact met ons op per e-mail.
Voorwaarden hond mee;
· Laat de hond nooit op de banken, bedden of overige bekleding (haal losse kussens/matjes uit de camper).
· Laat de hond nooit alleen achter in de camper, een hond die bang is kan veel schade aanrichten!
· Reinig de camper grondig vóórdat je deze bij ons terugbrengt; vergeet niet de in de hoeken, onder de bankjes en onder matrassen te controleren. En zorg dat geen geur in de camper achterblijft.
Indien niet aan deze eisen is voldaan zijn de algemene huurvoorwaarden van toepassing en zullen hiervoor de nodige (reinigings)kosten in rekening worden gebracht (artikel 10:6)
‘Eigen risico’ voor schade toegebracht door een hond of ieder ander huisdier is € 500
Indien de camper niet schoon en fris volgens onze normen en/of met sporen van de hond wordt ingeleverd, zijn de algemene huurvoorwaarden van toepassing en zullen hiervoor reinigingskosten in rekening worden gebracht. (Artikel 10.7)
Annulering
Annuleren kan alleen schriftelijk per aangetekende brief tenzij anders schriftelijk overeengekomen per e-mail.
In geval van annulering ben je de volgende kosten verschuldigd.
Annuleringskosten
Tot 10 weken voor de start van de huurperiode | 25% van de huur |
Binnen 10 weken voor start van de huurperiode | 50% van de huur |
Binnen 6 weken voor start van de huurperiode | 90% van de huur |
Vanaf de eerste dag van de huurperiode | 100% van de huur |
Schade
Bij schade of diefstal van de camper bent je verplicht ons direct hiervan op de hoogte te stellen.
Gebruik onze instructie: ‘Wat te doen bij schade’ in het Camperfun Instructieblad en/of andere aanwijzingen die je van ons hebt gekregen.
Wat te doen bij schade?
· Breng direct de eigenaar op de hoogte.
· Vul direct het Europees Schadeformulier in (verplicht).
· Maak altijd direct foto’s van de schade én van de situatie.
· Neem alle verloren of beschadigde onderdelen mee! Tenzij schriftelijk anders is afgesproken met de eigenaar. Let op; ook bij vervanging of reparatie door een garage alle onderdelen meenemen (verplicht).
Schade afhandeling
Soms kunnen wij met onze 25 jaar ervaring al een inschatting maken over het schadebedrag, helaas valt het ons ook wel eens tegen en eventuele uitspraken hierover zijn altijd onder voorbehoud.
Wij laten het schadebedrag altijd professioneel vaststellen door een onafhankelijke partij(en).
Het kan voorkomen dat schade-afhandeling en de borgretour langer duren dan gewenst, dit is afhankelijk van andere partij(en).
Wij houden je graag op de hoogte en zodra het schadebedrag is vastgesteld wordt je hierover geïnformeerd en krijg je hiervan een specificatie.
Twijfel over schadebedrag?
Trek je het schadebedrag in twijfel? Dan heb je altijd recht op een tegen-expertise, op eigen kosten en binnen redelijke afgesproken termijn.
Let op; voordat je gebruik maakt van je recht op tegen-expertise en dit nog meer kosten met zich meebrengt, vraag eerst zelf advies bij onafhankelijke camper-garage of ervaringsdeskundige.
De verhuurder is nooit aansprakelijk voor schades die zijn ontstaan tijdens uw vakantie.
Tenzij de schade te wijten is aan een aantoonbaar gebrek aan de camper waarvoor de verhuurder wel aansprakelijk is.
Klachten of discussie hierover worden alleen schriftelijk in behandeling genomen.
Bij borginhouding door schade of andere bijzonderheden zullen administratiekosten ter hoogte van € 25 in rekening worden gebracht.
Overige gebruikskosten
· Gewone gebruikskosten voor de camper tijdens uw vakantie zijn voor je eigen rekening; zoals lampje vervangen, diesel tanken, vloeistoffen bijvullen etc.
· Noodzakelijke kosten voor standaard periodiek onderhoud zijn voor de verhuurder.
· Noodzakelijk onderhoud, reparatie óf het oplossen van een probleem of defect waar kosten aan verbonden zijn mag alleen in overleg met de eigenaar worden uitgevoerd. Zonder overleg zal dit nooit leiden tot een vergoeding!
Vrije kilometers
2000 km per week · Hoogseizoen
1750 km per week · Middenseizoen
1500 km per week · Laagseizoen
· 200 km per dag extra
Extra kilometers bijboeken kost € 0,25 per km
Verkeersboetes en TOL
Wanneer je tolwegen hebt gebruikt of een verkeersovertreding hebt begaan bent je verplicht dit te melden!
Boetes en naheffingen die wij na afloop ontvangen worden doorgestuurd of met de borg verrekend, daarbij worden extra administratiekosten € 25 in rekening gebracht.
Let op, TOL in Noorwegen
Reizigers naar Noorwegen worden verplicht het kenteken van de camper te registreren op naam en bankrekening/creditcard gedurende de opgegeven huurperiode; om zo het gebruik van tolwegen automatisch te laten afschrijven.
In Noorwegen wordt je kenteken op tolwegen door camera geregistreerd en daarmee worden automatisch de kosten afgeschreven van de bankrekening dat aan het kenteken gekoppeld is, gedurende de opgegeven periode.
Wanneer je dit niet opgeeft DUURT HET 6 MAANDEN voordat een rekening wordt doorgestuurd wordt naar de kentekenhouder.
Bedragen voor TOL in Noorwegen gaan vaak om slechts € 0,40 tot € 2,60, maar wij krijgen ze per tolweg apart en ook per camper, dus een hoop extra werk!
Bij tolverrekening na afloop brengen wij administratiekosten € 25 extra in rekening, dit kan 6 maanden duren.
>Ga naar | epcplc.com > registreer het kenteken voor TOL in Noorwegen > Epcplc.com
